Școală

Au copiii noștri prea multe teme?

Deloc ușor de vorbit pe tema dată, mai ales că postura din care privesc situația e a părintelui-profesor, deci, cumva implicat în sistemul despre care părintelui de alte profesii îi e mai simplu să se plângă că e prea mult, prea greu, prea încărcat.

Și dacă programul copiilor e prea încărcat, cine-l încarcă? Temele sau activitățile extrașcolare la care îi trimitem? La o adică cine cere prea mult de la ei? Sistemul de învățământ sau familia? Și apoi, ce le e mai folositor? Unde e echilibrul?! ….sunt întrebări care mă macină cam de când am pus ghiozdan pentru prima oară în spatele copilului și mi l-am trimis la școală.

Sigur că prima tendință ar fi să spun că da, sunt prea multe temele. Și aș spune asta uitându-mă la ceasul care iși învârte impasibil acele spre întunericul serii, în timp ce copilul stă în aceeași poziție, la birou, aplecat peste caiete și cărți. Dar, la o privire mai atentă, pot vedea că se mai lasă furat de obiectele din jur, de telefonul pe care am uitat să i-l iau, de jucăriile cu care se joacă soră-sa. Apoi, apropiindu-mă de conținunt, nu prea văd ce ar fi de eliminat, nu vad excesul. Temele se pliază pe programa care trebuie respectată.(Ah, programa!!!) Ce ar fi de scos?!

Dar dacă temele nu sunt multe, care e motivul scrierii îndelungi a acestora?! Bine, admit, copilul meu e un dezordonat (o dezordonată, ca să fiu mai precisă). Reușește să uite acasă/la școală caiete, cărți, evaluări de semnat, uniformă, ecuson… Ce să mai spun de stilouri sau creioane… Îmi dau silința să o educ în domeniu, dar mai e drum lung până la reușită, motiv pentru care stau lângă ea la teme să n-o las să viseze, doar-doar le-o termina temele înainte de orele 19.00. (Și mi se rupe sufletul de mila ei că nu apucă).
Da, admit, avem și activități extrașcolare. Tot mai puține, ce e drept, de fapt doar una: sport de două ori pe săptămână, nu atât din convingere(care există și ea) cât forțați de durerea copilului că la sport nu e simplu de luat FB. Și cu pregătirea, cu drumul, trece timpul, iar zilele cu sport sunt și mai lungi cu scrisul. Dar cum să scot asta din orarul ei?! Pe lângă beneficiile menționate    de medici, fetița mea vine fericită de la antrenament.

Nu vreau să arunc cu pietre, caut doar soluții. Sunt sigură că și unii părinți ai elevilor mei au aceleași constatări despre temele date de mine…

Am scris aceste rânduri cu strângerea de inimă a părintelui care își pune uneori copilul la culcare cu durere de cap de la scris, din conștiința a profesorului care știe cum e sa vrei binele elevului,dar și cu amintirea săptămânii trecute în care fetița mea și-a pus ceasul să sune cu o jumătate de oră mai devreme să se poată juca cu păpușile în tihnă.
Copiii noștri sunt tot mai stresați, oare ce e de făcut?! Elevii noștri trebuie sa fie tot mai pregătiți, dar și copilăria trebuie trăita. Cine să aibă un cuvânt de spus ?!

Comments

comments